неделя, 14 юни 2015 г.

САЛАТА ОТ МАРУЛИ С ПРЕСНИ ТИКВИКИ И ЗЕЛЕНА ЧУШКА

САЛАТА ОТ МАРУЛИ С ПРЕСНИ ТИКВИКИ И ЗЕЛЕНА ЧУШКА


Идеята за тази салата както повечето ни кулинарни идеи се роди съвсем в изневиделица. Дори по спонтанно от предишните ни рецепти. В този ден дори имахме желаниеда напишем нова рецепта, дори две, но времето така ни беше притиснало с разни ангажименти, че се бяхме отказали с Ани и и отложили за друг ден.
 И така слезнах да направя салата, която да ни послужи за предястие. Бях извадил доста продукти с които да си послужа, когато ме осени идеята  да направя нещо по различно и съответно да е подходящо за споделяне с Вас. И така речено сторено, прибрах излишните продукти и се съсредоточих в рецептата, която щях да сътворя в този момент. Сега умът ми се развихри с пълна сила. Исках едновременно да изненадам Ани с решението си и същевременно всички Вас следящи нашата магия. Вече имах концепция и тя беше да използвам само зелени основни продукти . Срях се на маруля, сурова тиквичка и зелена чушка. Тази комбинация  ми се струваше много вкусна и гениална. И така мислите потекоха в ума ми , а ръцете просто изпълняваха. След като измих марулята, беше рд на суровата тиквичка и на зелената чушка. Първи бяха марулките – тях нарязах наситно . Имам си моя система на рязане. След това трябваше да се занимая с тиквичката.  Белачката ми привлече вниманието – нарязах тиквичката на 4 и започнах да рендосвам. Опитвах се да спазвам формата, но само този който не е рязал тиквичка по този начин , не знае колко е трудно това. Тиквичката падна в купата при марулята.  Дойде ред на зелената чушка  - нея нарязах на кръгчета.
Докато правех предястиети, Ани се появи и след като и разказах за моята идея, тя се въодушеви. Тази салата имаше нужда от подходящ  дресинг . На мен ми хрумнаха основните тривиални съставки – зехтин, балсамов оцет и копър. Ани прибави само една съставка , но тя направи всичко съвсем различно . Едва ли се досещате, че става въпрос за мед. Сложих мед, накъсах копър от градината... Няма нищо по хубаво от аромата на пресни градински подправки . И така нарязах копъра на ситно , прибавих го в дресинга и така идеята ми вече , както и самата салата бяха завършени.

Необходими продукти:

Маруля – 1 бр.
Тиквички – 1 бр средно голяма
Зелена чушка – 1 бр.
Мед – 1 ч.л.
Балсамов оцет – 1 с. л.
½ от сока на един лимон
Копър – няколко стръка
Поднася се с усмивка!

Салата-от-марули-и-пресни-тиквички-Salad-with-fresh-zucchini






Няма коментари:

Публикуване на коментар